Jumaat, 25 Disember 2009

TAHNIAH.......PMR 2009

Tingkatkan usaha untuk berjaya dalam SPM





Jam 6.00 pagi.aku bangun memasak untuk anak-anak kerana aku akan keluar bertugas pada hari ini.Tugasku......mengambil pendaftaran kanak-kanak 2010.
Tiba di kelas agak lewat sedikit (8.05) kerana menghantar suami ku ke tempat kerja terlebih dahulu.Bagiku lewat 5 minit seperti setangah jam.
Seramai 32 kanak-kanak yang didaftar dalam kelas ku bagi tahun 2010.kesemuanya 6 tahun.
Tabika ini juga menerima seorang guru baru yang akan bertugas di kelas B.Bagiku siapa pun dia,aiman tak kisah....... cuma yang pasti aku mohon kerjasama dan tolenrasi dalam menjalankan tugas yang di amanahkan kepada kita sebagai seorang pendidik.

Sebenarnya tugas sebagai guru tabika adalah tugas yang berat.Tidak seperti guru sekolah kebangsaan,guru sekolah menengah atau pensyarah.Tugas kita adalah mengajar kanak-kanak untuk memegang pensil,membentuk dan mengenali huruf dan nombor,mengajar kanak-kanak berdikari dan memahami situasi dan emosi sendiri serta orang di sekeliling mereka.

Tepat jam 12.00 tangahari,Pegawai Perpaduan Daerah dan Pembantunya datang melawat.Beliau berkali-kali mengingatiku supaya memberi tunjukajar kepada Cikgu Suhaini.
InsyaAllah selagi ada daya,aku akan memberi khidmat percuma ku kepadanya.
"Kalau apa2 yang tak kena atau lewat hantar report,saya cari cikgu....Bukan cikgu Suhaini" Cik Aslina mengingatiku,Aduhhhhhh.......

Dalam kesibukan tersebut aku menerima panggilan dari Sekolah AlMashoor mengenai keputusan anak sulung ku.Kak Long mendapat 5A dalam PMRnya.Aku bersyukur dengan keputusan yang diperolehi kak long.Aku tidak menjangkakan keputusan sebaik itu, memandangkan sewaktu peperiksaan dijalankan kak long tidak sihat.3 hari berturut-turut berulang alik ke hospital.Namun bagiku itu yang terbaik untuknya.Syukur lah dengan apa yang diperolehi.Kak Long usaha lagi untuk SPM.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan