Khamis, 30 Julai 2009

17 CARA TAMBAT HATI SUAMI

Setiap wanita yang bergelar isteri pasti mahukan hati suami begitu dekat dgn dirinya.Suamilah teman dan sahabat paling dekat dengan kita.Pelbagai cara sanggup dipraktikan si isteri agar mampu menambat hati suami kerana inilah sebenarnya cara untuk mengikat kesetiaan lelaki.17 cara yang ummi terbaca dari MW dan boleh kita(isteri2)praktikan ialah:

1.Selalu berdoa agar suami sentiasa menyayangi kita.Apabila suami pulang dari kerja,tegur dan sentuhlah suami sebelum melakukan kerja2 lain.

2.Tunjukan keperihatinan dgn bertanya aktiviti dan keadaan tempat kerja sepanjang hari.Namun terlebih dahulu lihat mood suami.Belajar dan latihlah diri untuk menjadi pendengar yang baik dan bertanya dgn soalan yang betul.

3.Luangkan masa yang berqualiti sekurang-kurangnya 30 minit setiap hari dengan suami.

4.Sesekali belikan sesuatu hadiah yang paling disukai suami,sebagai cenderahati untuk memujuk.Pujilah cara penampilan suami seperti pakaian dan sebagainya.

5.Hidangkan resepi kesukaan suami pada hari2 istimewa.

6.Pujuklah suami apabila dia marah atau berkecil hati.

7.Jangan biarkan suami menunggu terlalu lama terutama ketika bersiap untuk keluar.

8.Ucapkan terima kasih atas bantuan yang suami hulurkan terutama dalam kerja rumah yang dilakukan.

9.Apabila suami meminta bantuan,buatlah serta merta dengan ikhlas dan gembira.Jangan mengungkit atau banyak memberi komen.

10.Beri perhatian sepenuhnya kepada suami apabila dia bercakap.Kalau boleh hentikan apa jua kerja yang sedang dilakukan.

11.Peluklah suami dengan penuh kasih sayang sebanyak 7 kali sehari.

12.Ucapkan kata-kata sayang yang romantik pada suami sekurang-kurangnya 2 kali sehari.

13.Apabila kita marah,tunggu hingga sejuk.Kemudian jelaskan kepada suami apa yang menggangu fikiran secara sopan.Jangan kita membebel hal yang bukan2.

14.Telepon lah suami ditempat kerja hanya apabila ada hal penting dan kecemasan sahaja.Tetapi telepon lah lebih kerap apabila suami menggalakkannya.

15.Apabila meminta bantuan,terangkan kepadanya dengan jelas mengenai kerja yang perlu bantuannya.Beri pilihan kerja yang disukai.Jangan memaksa ,sebaliknya gunakan perkataan yang baik dan sesuai.

16.Sentiasalah berpenampilan kemas,anggun dan wangi ketika bersama suami.Lebih-lebih lagi sebelum tidur bersama.Beri layanan kepada suami dihari istimewa seperti keluar berdua sahaja atau berbulan madu sekali-sekala.

17.Layanlah suami dengan layanan yang ikhlas dan manis.Belilah kepercayaan suami dengan kejujuran.

Sesungguhnya apa yang kita lakukan dengan ikhlas pasti akan mendapat balasan yang tidak kita duga.Kalau buruk kita fikir.Buruklah jawapannya.Kalau manis jawapannya.Manislah hasilnya.
Kerana fikiran kita saling berkait dan saling mengalirkan satu rasa..........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan