Isnin, 10 Mei 2010

Minggu yang penuh dgn aktvt

1hb Mei 2010(7.00 pg) Terpacak di kelas untuk Program Malam Si kunang kecil.Membuat persediaan terakhir sebelum bermulanya majlis.Kawan dari Daerah lain telah mula menunjukkan wajah.Ada yang ceria-tak sabar nak join program tersebut.Ada yang berwajah masam,sambil mengomel"Hishhhhhh,kenapa lah dibuat hari cuti buruh plak? kita nak rehatlah dgn anak suami"Aku, No komen.Dalam hati jawab juga.Siapa suruh kau orang minta kerja dulu.dalam akujanji kau orang sanggup segala-galanya.Hatta ke serawak dan Sabah pun kau orang sanggup.Tapi bila suruh datang Teluk Bahang aje kau orang dah ngomel macam2.


2hb Mei2010 jam 1.00 petang selesai majlis Penutup.Di rasmi oleh Puan Hajjah Azizah,Idola hatiku.Dia tetap macam dulu.celoteh nya tetap penuh dgn nasihat dan wasiat yang bermanfaat.(dah nak pencen hujung tahun ni)Selesai majlis penutup,macam aksi yang terjadi antara pegawai dan guru2.seorang demi seorang mengangkat bungkus untuk pulang.Namun bagi aku dan guru-guru teluk Bahang tak ada change nak balik awal.Kena bersih dan selesaikan barang2 yang di ambil dari kelab.

3hb Mei 2010(Isnin) avanza ku jadi sasaran.ke sana kesini ngantar barang kepada empunya badan.wei sakit badan semalam tak habis sambung lagi hari ni.Ahhh bertambah kiat la kaki ku untuk menuruni tangga.

4hb Mei.(selasa)Mesyuarat lagi mengenai sukaneka plak. Aku bahagian makanan. Asal Program aje aku kena.Asal adaProgram aje aku kena.Asal ada Program adalah aku.....Tak boring ker dengan muka ku yang tak berapa cantik ni.????

5hb Mei(Rabu) Mesyuarat lagi..... ajk bahagian makanan kat komtar.Fuyooo kat bilik boss plak tu.1 jam berlangsung menyiapkan menu untuk hari sukaneka,selesai lah mesyuarat.Sedang duduk bersembang2,Tetiba datang lah hamba Allah yang tak ingin ku sebut namanya....Terus duduk.Puan Zuraida selaku Pengerusi Penyelaras pun tetiba mengucapkan "Terimakasih cikgu2 yang sudi datang.setakat ni ja mesyuarat kita,Apa2 nanti saya maklumkan"kalau aku menangis beb...malu.Lain kali datang lewat lagi,macam mak Datin.Orang dah bagitau jam 3.00 bukan 3.45 ptg.

6hb Mei(Khamis) Lepas kelas KAFA,aku bergegas pulang dan bersiap untuk ke SP.Selepas shopping serba sedikit barang keperluan kami tidur diramah SP.

7hb mei(Jumaat) Aku diberi cuti khas.Dari sp,(pagi) aku melawat K.Ngah di asrama yang menyambut ulangtahun kelahiran yg ke 14 semalam.HAPPY BIRTHDAY KAK NGAH.Ku bawa laksa penang khas untuknya.Sebelum solat jumaat k.ngah ku bawa membeli barang keperluan dan hadiah harijadinya.Kemudian kami makan-makan di dewan terbuka asrama bersama kawan-kawanya.

8hb Mei(Sabtu) jam 12.00 aku ke Dewan Jln Patani.hadiri kenduri kak sarbunisa yang menerima menantu pertama.Tahniah,tak lama nnti dapat cucu,naik pangkat jadi Nanny la plak.
fuyoooo Nanny yang masih vouge gitu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan